Merkarchitectuur

De merkarchitectuur van een bedrijf geeft de onderlinge relaties weer tussen alle producten en diensten. Een merkarchitectuur legt zo de gelijkenissen en verschillen tussen de producten en diensten bloot, zowel voor de eindgebruiker als voor de medewerkers van het bedrijf.

De merkarchitectuur van de provincie Antwerpen is de logische schakel tussen het meer algemene merkboek en de zeer gedetailleerde huisstijlgids. We kiezen voor een éénmerkstrategie met ruimte voor submerken.

Waarom een éénmerkstrategie?

De provincie Antwerpen wil zich duidelijk als eenheid presenteren en als één merk herkend worden. Daarom kiezen we voor een monolithische strategie of éénmerkstrategie. Binnen deze strategie is er één dominant logo dat binnen een strikte huisstijl afzender is voor alle producten en/of diensten.

Waarom submerken?

De provincie heeft enkele sterke merken in haar portfolio. De individuele profilering van deze submerken is niet enkel interessant voor de merken zelf, maar geeft ook een positieve lading aan het merk provincie Antwerpen. Daarom werd er binnen de éénmerkstrategie een categorie gecreëerd voor submerken. Een submerk is in vele opzichten het kind van het moedermerk: er is een duidelijke visuele en inhoudelijke band, met ruimte voor een eigen identiteit. Binnen deze categorie heeft elk submerk een eigen logo dat, evenwaardig met het logo van de provincie Antwerpen en binnen een zelf ontworpen huisstijl, afzender is voor alle communicatie.